PRELEGENCI

Speaker 1

dr Ewa Chwałko

Tam, gdzie milkną mapy, czyli opowieść o tym, jak w erze sztucznej inteligencji zadbać o własną inteligencję

Doktor nauk humanistycznych, absolwentka polonistyki i historii Uniwersytetu Wrocławskiego, podróżniczka i autorka książek.


Zawodowo zajmuje się wydawaniem książek naukowych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Pierwsza Polka i druga kobieta na świecie, która przeszła Łuk Karpat.

Nagrodzona wyróżnieniem KOLOSY 2021 w kategorii Wyczyn. Za pierwszą podróżniczą książkę „Łuk Karpat – 84 dni samotnej wędrówki” otrzymała Kolosa – Nagrodę im. Macieja Kuczyńskiego za najlepszy debiut podróżniczy roku 2022 oraz wyróżnienie Nagrody Magellana za najlepszą książkę podróżniczą roku 2022. Za książkę „Pod niebem obcych bogów. Samotne przejście Gór Skandynawskich” otrzymała Grand Prix – Nagrodę Magellana w konkursie „najlepsze publikacje turystyczne” 2025 roku.

Autorka popularnego przewodnika po Wrocławiu i książki o pierwszych polskich profesorach odbudowujących naukę po drugiej wojnie światowej we Wrocławiu.

Speaker 9

dr hab. Magdalena Roszak

Debata

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Wydział Matematyki i Informatyki, Wydział Nauk Społecznych (Instytut Psychologii).


Prowadzi badania interdyscyplinarne na Uniwersytetu Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu (UMP) - połączenie nauk medycznych z zastosowaniem informatyki i matematyki. Efektem są pierwsze w Polsce badania nad przydatnością e-learningu akademickiego w kształceniu medycznym. Wdrożeniowiec portali edukacji zdalnej, twórca i metodyk zasobów multimedialnych (2021-2023 E-materiały dla branży: opieki zdrowotnej, pomocy społecznej, ochrony bezpieczeństwa osób i mienia POWR.02.15.00-00-3051/20 wspólnie z PŁ).

Prezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Laureatka zespołowej nagrody Ministra Zdrowia 2019 za znaczące osiągnięcia w innowacyjnym i nowatorskim kształceniu studentów. Członek Zespołu ekspertów MEN 2020 dla kwalifikacji: Projektowanie procesów dydaktycznych w kształceniu zdalnym oraz Wykorzystanie narzędzi on-line w kształceniu zdalnym z charakterystykami poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji.

Kierownik studiów podyplomowych DATA SCIENCE w Medycynie UMP współtworzonych z innowacyjną firmą ROCHE realizowanych w ramach grantu Agencji Badań Medycznych.

Speaker 3

Barbara Habrych

Warsztat: Odporność czy wrażliwość psychiczna? Ludzkie wyzwania w dobie sztucznej inteligencji

Trenerka biznesu i edukacji, pedagożka, ekspertka HR z wieloletnim doświadczeniem biznesowym we wspieraniu rozwoju menedżerów i pracowników, edukatorka młodych dorosłych.


Specjalizuje się w tematyce tutoringu, metod uczenia się dorosłych, doradztwa zawodowego, rynku pracy, procesów HR  i rozwijania odporności psychicznej.

Certyfikowana konsultantka odporności psychicznej MTQ Plus. Propagatorka metod aktywnego uczenia się przez całe życie. Certyfikowana Tutorka, Akredytowana Praktyczka Tutoringu, trenerka i superwizorka tutorów w Collegium Wratislaviense. Doradczyni zawodowa z talentem do odkrywania talentów.

Przeprowadziła ponad 6 000 godzin szkoleń i warsztatów oraz ponad 700 godzin wsparcia indywidualnego: tutoring, mentoring, superwizje tutorskie, doradztwo zawodowe.

Wiedzą i doświadczeniem dzieli się w formie artykułów eksperckich publikowanych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie EPALE, której jest Ambasadorką.

Speaker 4

dr hab. Anna Turula prof. UWr

Alfabetyzm AI — prompty, etyka i krytyczne myślenie

Pracownik Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ma ponad 35-letnie doświadczenie w glottodydaktyce, 20-letnie doświadczenie w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli języków obcych, prawie 20-letnie doświadczenie w kształceniu na odległość zarówno w wirtualnych środowiskach edukacyjnych jak za pomocą różnych narzędzi cyfrowych, w tym AI.

Jej badania i publikacje dotyczą sfery poznawczej i afektywnej w dydaktyce języków obcych, tradycyjnej i zdalnej; międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej; sztucznej inteligencji w dydaktyce języków i akademickiej oraz kształcenia nauczycieli języków obcych.

-->