PRELEGENCI

Speaker 1

dr Ewa Chwałko

Tam, gdzie milkną mapy, czyli opowieść o tym, jak w erze sztucznej inteligencji zadbać o własną

Doktor nauk humanistycznych, absolwentka polonistyki i historii Uniwersytetu Wrocławskiego, podróżniczka i autorka książek.


Zawodowo zajmuje się wydawaniem książek naukowych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Pierwsza Polka i druga kobieta na świecie, która przeszła Łuk Karpat.

Nagrodzona wyróżnieniem KOLOSY 2021 w kategorii Wyczyn.
Za pierwszą podróżniczą książkę „Łuk Karpat – 84 dni samotnej wędrówki” otrzymała Kolosa – Nagrodę im. Macieja Kuczyńskiego za najlepszy debiut podróżniczy roku 2022 oraz wyróżnienie Nagrody Magellana za najlepszą książkę podróżniczą roku 2022. Za książkę „Pod niebem obcych bogów. Samotne przejście Gór Skandynawskich” otrzymała Grand Prix – Nagrodę Magellana w konkursie „najlepsze publikacje turystyczne” 2025 roku.

Autorka popularnego przewodnika po Wrocławiu i książki o pierwszych polskich profesorach odbudowujących naukę po drugiej wojnie światowej we Wrocławiu.

Speaker 2

dr hab. Magdalena Roszak

Debata - Cyfrowa uczelnia, ludzki wymiar: dostępność, rzetelność
i odpowiedzialność w erze AI

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Wydział Matematyki i Informatyki, Wydział Nauk Społecznych (Instytut Psychologii).


Prowadzi badania interdyscyplinarne na Uniwersytetu Medycznym
im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu (UMP) - połączenie nauk medycznych z zastosowaniem informatyki i matematyki. Efektem są pierwsze w Polsce badania nad przydatnością e-learningu akademickiego w kształceniu medycznym. Wdrożeniowiec portali edukacji zdalnej, twórca i metodyk zasobów multimedialnych (2021-2023 E-materiały dla branży: opieki zdrowotnej, pomocy społecznej, ochrony bezpieczeństwa osób i mienia POWR.02.15.00-00-3051/20 wspólnie z PŁ).

Prezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Laureatka zespołowej nagrody Ministra Zdrowia 2019 za znaczące osiągnięcia w innowacyjnym i nowatorskim kształceniu studentów. Członek Zespołu ekspertów MEN 2020 dla kwalifikacji: Projektowanie procesów dydaktycznych w kształceniu zdalnym oraz Wykorzystanie narzędzi on-line w kształceniu zdalnym z charakterystykami poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji.

Kierownik studiów podyplomowych DATA SCIENCE w Medycynie UMP współtworzonych z innowacyjną firmą ROCHE realizowanych w ramach grantu Agencji Badań Medycznych.

Speaker 3

Barbara Habrych

Warsztat: Odporność czy wrażliwość psychiczna? Ludzkie wyzwania w dobie sztucznej inteligencji

Trenerka biznesu i edukacji, pedagożka, ekspertka HR z wieloletnim doświadczeniem biznesowym we wspieraniu rozwoju menedżerów i pracowników, edukatorka młodych dorosłych. Specjalizuje się w tematyce tutoringu, metod uczenia się dorosłych, doradztwa zawodowego, rynku pracy, procesów HR  i rozwijania odporności psychicznej.

Certyfikowana konsultantka odporności psychicznej MTQ Plus. Propagatorka metod aktywnego uczenia się przez całe życie. Certyfikowana Tutorka, Akredytowana Praktyczka Tutoringu, trenerka i superwizorka tutorów w Collegium Wratislaviense. Doradczyni zawodowa z talentem do odkrywania talentów. Przeprowadziła ponad 6 000 godzin szkoleń i warsztatów oraz ponad 700 godzin wsparcia indywidualnego: tutoring, mentoring, superwizje tutorskie, doradztwo zawodowe.

Wiedzą i doświadczeniem dzieli się w formie artykułów eksperckich publikowanych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie EPALE, której jest Ambasadorką.

Agenda warsztatów:

    • Teoretyczne Podstawy Modelu 4C – prezentacja i moderowana dyskusja
    • Autodiagnoza aktualnego poziomu własnej odporności psychicznej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju – refleksja
    • Narzędzia i strategie zwiększania odporności - praktyczne ćwiczenia wspierające rozwój poszczególnych elementów modelu 4C
    • Sesja pytań i odpowiedzi

Speaker 4

dr hab. Anna Turula, prof. UWr

Alfabetyzm AI — prompty, etyka i krytyczne myślenie

Pracownik Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ma ponad 35-letnie doświadczenie w glottodydaktyce, 20-letnie doświadczenie w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli języków obcych, prawie 20-letnie doświadczenie w kształceniu na odległość zarówno w wirtualnych środowiskach edukacyjnych jak za pomocą różnych narzędzi cyfrowych, w tym AI.

Jej badania i publikacje dotyczą sfery poznawczej i afektywnej w dydaktyce języków obcych, tradycyjnej i zdalnej; międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej; sztucznej inteligencji w dydaktyce języków i akademickiej oraz kształcenia nauczycieli języków obcych.

Speaker 5

dr Iwona Mokwa-Tarnowska

Jakość zajęć wspomaganych technologiami

W 1999 otrzymała dyplom organizatora szkoleń e-learningowych wydany przez Heriot-Watt University w Edynburgu. Specjalizuje się w metodyce prowadzenia zajęć w środowisku e-learningowym, blended learningowym i wspomaganym komponentami online. Prowadzi badania dotyczące zróżnicowania struktur wsparcia, zwiększania zaangażowania i motywacji studentów na kursach e-learningowych oraz metod gwarantowania jakości modułów e-learningowych. .

Autorka kilkudziesięciu artykułów poświęconych nauczaniu online oraz książki E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Nadzoruje procedury certyfikacyjne Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Opracowała założenia metodyczne kursów typu MOOC i recenzowała kursy na platformie Navoica.

Speaker 6

dr hab. inż. Iwona Kaczmarek, prof. UPWr

W stronę odpowiedzialnej sztucznej inteligencji na uczelni - wytyczne UPWr jako element strategii transformacji cyfrowej i rozwoju kompetencji AI.

Kierownik Katedry Badań Systemowych oraz Pełnomocnik Rektora ds. Strategii Sztucznej Inteligencji na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

W pracy badawczej analizuje, w jaki sposób nowoczesne technologie, w tym sztuczna inteligencja, mogą wspierać transformację i rozwój współczesnej urbanistyki. W szczególności koncentruje się na dziedzinie urban data science, które postrzega jako kluczowe narzędzie wspomagające tę zmianę. W codziennej pracy łączy zaawansowane metody analizy geoprzestrzennej z metodami uczenia maszynowego, opracowując modele i rozwiązania wspierające zarządzanie i planowanie miast. Swoje podejście z powodzeniem wdrażała jako kierowniczka krajowych oraz międzynarodowych projektów badawczych oraz badawczo-wdrożeniowych z zakresu geoinformacji, AI oraz gospodarki przestrzennej.

Speaker 7

mgr inż. Tomasz Noszczyk

Więcej niż ChatGPT: Projekt AI-THOS jako wsparcie dla etyki i rzetelności badawczej w czasach AI.

Ekspert ds. projektów europejskich w Centrum Energia, Środowisko i Społeczeństwo na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Posiada doświadczenie jako nauczyciel akademicki oraz menedżer w dużych projektach międzynarodowych (m.in. Erasmus+, Interreg), gdzie odpowiada za zarządzanie, prowadzenie badań naukowych i tworzenie materiałów merytorycznych.

W swojej pracy projektowej specjalizuje się w innowacyjnych technikach i materiałach edukacyjnych podnoszących kompetencje kadry akademickiej, koncentrując się na obszarach "green soft skills" oraz zastosowaniach sztucznej inteligencji (m.in. w projekcie AI-THOS).

Doświadczenie akademickie łączy z praktyką inżynierską w sektorze prywatnym, gdzie jako inżynier fizyki budowli i menedżer ds. rozwoju biznesu, aktywnie tworzy i wdraża własne narzędzia oparte na AI. Dzięki łączeniu tych dwóch światów – akademickiej teorii i biznesowej praktyki – doskonale rozumie nie tylko wyzwania technologiczne, ale przede wszystkim międzyludzkie aspekty wdrażania innowacji. Pozwala mu to promować AI jako narzędzie realnie ułatwiające pracę, z pełnym poszanowaniem zasad etyki i przejrzystości.

Speaker 8

mgr Małgorzata Szczerbakowska

Od lasu lepiej. O potrzebie równowagi między technologią a naturą.

Lektorka języka angielskiego na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, absolwentka Filologii Angielskiej oraz Studiów Podyplomowych z Przekładu Językowego na Uniwersytecie Wrocławskim. Certyfikowana przewodniczka terapii i kąpieli leśnych Relational Ecotherapy Institute. Jej praca inspirowana jest ekopsychologią, terapią lasem i aromaterapią. Wierzy, że prawdziwa nauka rodzi się w połączeniu z otaczającym nas światem – w przestrzeni, gdzie umysł spotyka się z ciałem, a natura staje się partnerem w rozwoju.

Speaker 9

Anna Warda-Ritzen

Ocenianie kompetencji przyszłości – czas na nowy model egzaminowania z systemem INSPERA

Anna Warda-Ritzen specjalizuje się w zastosowaniu nowoczesnych technologii w dydaktyce. Na co dzień opiekuje się klientami korzystającymi z platformy wspierającej nauczania i uczenie się
- Blackboard Anthology, platformy do elektronicznego egzaminowania dostarczanej przez firmę Inspera, platformy do zarządzania materiałami wideo uczelni - Panopto oraz narzędzia do prowadzenia zdalnych wykładów Class. Dzięki bogatemu doświadczeniu we współpracy
z uczelniami oraz szerokiej wiedzy na temat nowoczesnych technologii edukacyjnych, pomaga uczelniom efektywnie wdrażać i wykorzystywać narzędzia do kształcenia online, chętnie dzieląc się swoją wiedzą
i najlepszymi praktykami.

Podczas warsztatu uczestnicy poznają w praktyce możliwości platformy INSPERA, nowoczesnego narzędzia do przeprowadzania egzaminów
i oceniania kompetencji. Po krótkim wprowadzeniu i prezentacji systemu każdy z uczestników weźmie udział w mini-teście online, by następnie zobaczyć, jak wygląda proces oceny i analizy wyników w środowisku egzaminacyjnym przyszłości.

Speaker 10

mgr inż. Anna Serafińska-Misiak
i mgr Justyna Jonatowska

Warsztat:
Od pomysłu do kursu: projektowanie z ABC Learning Design

mgr inż. Anna Serafińska-Misiak

Koordynatorka Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej w Centrum Kompetencji Cyfrowych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 20 lat związana z e-learningiem i nowoczesnymi formami dydaktyki akademickiej. Brała udział w licznych projektach dotyczących zdalnego nauczania, wspierając rozwój i wdrażanie narzędzi cyfrowych na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi szkolenia dla pracowników UW z obsługi i dydaktycznego wykorzystania platformy Moodle oraz warsztaty z projektowania kursów z użyciem metody ABC Learning Design.

mgr Justyna Jonatowska

Pracuje w Centrum Kompetencji Cyfrowych UW na stanowisku starszego specjalisty badawczo-technicznego w zespole Laboratorium Cyfrowej Dydaktyki. Jest absolwentką filologii angielskiej na UW ze specjalizacją z metodyki nauczania języka angielskiego. Od wielu lat uczy na kursach języka angielskiego i współpracuje ze szkołami językowymi zarówno jako lektor, jak i w charakterze metodyka.

Warsztaty wprowadzą uczestników w praktyczne zastosowanie metody ABC Learning Design, nowoczesnego podejścia do projektowania kursów akademickich i szkoleniowych. Metoda ta opiera się na szybkim, interaktywnym procesie planowania, w którym zajęcia są rozpisywane w formie prostych aktywności dydaktycznych – takich jak dyskusja, współpraca, eksploracja czy ocena. Dzięki temu wykładowcy i trenerzy mogą w krótkim czasie zaprojektować spójny, angażujący kurs odpowiadający na potrzeby studentów. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak:

  • przełożyć tradycyjne zajęcia stacjonarne na atrakcyjną formę online,
  • tworzyć kursy sprzyjające aktywnemu uczeniu się i większemu zaangażowaniu studentów.
  • Warsztat ma charakter praktyczny – uczestnicy będą projektować własne fragmenty kursów, pracując w małych grupach od 2 do 5 osób, najlepiej znających się i realizujących wspólny projekt.

    Speaker 11

    dr Stefan Nowicki

    Technologie cyfrowe w procesie uczenia się – wsparcie czy substytut relacji?

    Trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich, instructional designer, absolwent Institute for Emerging Leadership in Online Learning prowadzonego przez Online Learning Consortium oraz Washington State University, certyfikowany przez Microsoft PowerPoint Specialist, Word Expert oraz Minecraft Trainer. Łączy pracę z pasją, doskonaląc własny warsztat metodyczny i prowadząc kursy dla nauczycieli akademickich z zakresu obsługi takich środowisk cyfrowych jak Microsoft Office, Moodle czy Minecraft Education. Dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel akademicki w Instytucie Nauk o Informacji i Mediach UWr.

    Speaker 12

    dr hab. Nataliia Demeshkant, prof. UKEN

    Smart Teaching Academy – międzynarodowy projekt wspierania nauczycieli w zakresie AI

    dr hab. Nataliia Demeshkant jest profesorem w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Jej działalność naukowa koncentruje się na dydaktyce szkolnej i akademickiej, edukacji cyfrowej oraz rozwoju kompetencji nauczycieli w kontekście wykorzystania technologii i sztucznej inteligencji w procesie nauczania. Jest autorką i współautorką ponad stu publikacji naukowych dotyczących innowacji pedagogicznych, edukacji włączającej oraz kształcenia na rzecz zrównoważonego rozwoju.

    Prof. Nataliia Demeshkant jest koordynatorką szeregu projektów krajowych i międzynarodowych, realizowanych m.in. w ramach programów Erasmus+, POWER i Społeczna odpowiedzialność nauki, które wspierają współpracę między uczelniami i szkołami w Europie. W ramach projektów badawczych zajmuje się analizą wpływu mediów cyfrowych oraz narzędzi opartych na sztucznej inteligencji na proces uczenia się uczniów i nauczycieli.

    Jest członkinią European Science Education Research Association (ESERA), Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) oraz European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Jej praca łączy perspektywę naukową i praktyczną, przyczyniając się do rozwoju nowoczesnej edukacji opartej na refleksyjnym, etycznym i twórczym wykorzystaniu nowych technologii w kształceniu nauczycieli na różnych poziomach edukacji.

    Speaker 13

    Volodymyr Nazarenko, PhD, Associate Professor

    Adaptive, Gamified Virtual Laboratories for Technical Education: Smart Web Platform with UE5 Simulations and MOOC Integration

    Volodymyr Nazarenko, PhD Associate Professor at the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine (NULES). His teaching and research span software engineering, distributed systems, pattern recognition, and game technologies. Volodymyr holds a PhD (2021) in economics with a focus on information systems and urbanization, and an M.S. in Media Informatics from RWTH Aachen (2016). He has led multidisciplinary R&D and product teams across academia and industry, including roles as CTO (SentioCX), System Architect/PM (Worlds), Project Lead on an Unreal Engine 4/5 multiplayer title (Seattle/Vancouver), and CTO/Production Lead at Twisted Times Studio (Vancouver). His portfolio includes UE4/UE5 simulations, web platforms, and analytics-driven educational tools, alongside prior research in cybersecurity, cryptography, robotics, automotive automation, and satellite georeferencing. Volodymyr is experienced in UE Blueprints/C++, web technologies, and UX/product design, with 12+ publications and international project coordination across North America and Europe. He is fluent in Ukrainian and Russian, with professional English (TOEFL iBT 103).

    Speaker 14

    dr Sara Dobrzańska

    Praktyczny wymiar prawa autorskiego w erze sztucznej inteligencji w obszarze nauki i dydaktyki

    Dr nauk prawnych, adwokatka, specjalizuje się w prawie autorskim oraz karnym. Pomaga autorom efektywnie chronić i zarządzać prawami autorskimi. Przygotowuje, opiniuje i doradza przy zawieraniu umów z zakresu prawa autorskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych i mediacyjnych w zakresie swojej specjalizacji. Autorka publikacji, artykułów naukowych oraz popularnonaukowych z zakresu prawa autorskiego oraz karnego. Prawniczka w Fundacji Legalna Kultura, w której odpowiada za wzmacnianie świadomości prawnej odbiorców kultury, m.in. poprzez szkolenia, warsztaty i inne działania edukacyjne adresowane do różnorakich odbiorców: nauczycieli, uczniów, studentów, pracowników jednostek kulturalnych.

    Speaker 15

    mgr inż. arch. kraj. Martyna Burdzy

    Czy możliwy jest alians research based learning z microlearningiem? Studium przypadku rozwijanego projektu dydaktycznego z Łąkarstwa.

    Jestem Certyfikowanym E-metodykiem i Specjalistką ds. E-learningu, która zamienia kursy akademickie w angażujące cyfrowe doświadczenia.

    Pracuję jako Specjalistka ds. e-learningu oraz opiekunka kursów w Dziale Technologii Edukacyjnej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Ukończyłam ten sam Uniwersytet, z tytułem mgr inż. Architektury Krajobrazu, co daje mi unikalne, holistyczne podejście do projektowania edukacji dla przedmiotów przyrodniczych. Na co dzień łączę certyfikowaną metodykę z pasją do innowacji, zapewniając wsparcie metodyczne i techniczne nauczycielom akademickim. Prowadzę szkolenia, których celem jest skuteczne uwolnienie potencjału cyfrowo-pedagogicznego dydaktyków i adaptacja nowoczesnych technik nauczania w ich kursach.

    Moim głównym celem jest przełamywanie barier i rutyny w cyfrowej dydaktyce. Aktywnie wdrażam zaawansowane elementy gamifikacji, projektując i tworząc cyfrowe escaperoomy oraz microlearningi, które są moją metodą na realne podniesienie retencji wiedzy i motywacji kursantów.

    Speaker 16

    dr hab. n. farm. Jacek Kujawski, prof.UMP

    Debata - Cyfrowa uczelnia, ludzki wymiar: dostępność, rzetelność i odpowiedzialność w erze AI

    Farmaceuta i nauczyciel akademicki związany z Katedrą i Zakładem Chemii Organicznej Wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zastosowaniach chemii medycznej ze szczególnym uwzględnieniem mechaniki kwantowej oraz dynamiki molekularnej i symulacji interakcji substancji biologicznie aktywnych w otoczeniu chemicznym. W swej praktyce wykorzystuje środowisko Python, SQL oraz metody sztucznej inteligencji w obszarze chemii medycznej, obliczeniowej oraz farmacji przemysłowej. Pasjonat wykorzystania machine learningu (ML), deep learningu (DL), storytelloing, detekcji anomalii, BigQuery, LLM oraz NLP do analizy danych chemicznych i farmaceutycznych. Jest autorem wielu publikacji naukowych w obszarze chemii medycznej, bioinformatyki oraz farmacji przemysłowej. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów przemysłowych jako ekspert Uczelnianego Centrum Transferu Technologii UMP oraz jest ekspertem oceniającym projekty B+R w ramach programów NCBR, PARP, ABM i FNP.

    Speaker 17

    Mateusz Bednarski

    Debata - Cyfrowa uczelnia, ludzki wymiar: dostępność, rzetelność i odpowiedzialność w erze AI

    Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obszarze uczenia maszynowego, w szczególności uczenia głębokiego (DL) oraz przetwarzania języka naturalnego (LNP). Absolwent Politechniki Poznańskiej. Posiada doświadczenie w dziedzinie inżynierii oprogramowania oraz prowadzenia szkoleń. Prowadzi bloga pod adresem https://www.artofai.dev/about/ oraz publikuje na platformie Medium - https://medium.com/@mbednarski

    Ceniony lubiany i wykładowca studiów podyplomowych DATA SCIENCE w Medycynie na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Pracuje jako IT Expert (NLP/DL) w firmy Pharma Data Science, Roche Global IT Solution Center.

    Speaker 18

    Sylwia Marciniak

    Debata - Cyfrowa uczelnia, ludzki wymiar: dostępność, rzetelność i odpowiedzialność w erze AI

    Analityk danych w PCG Academia, specjalizująca się w systemach ewaluacji nauki (Sciencecloud) i repozytoriach instytucjonalnych (DSpace). Absolwentka kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Doktorantka w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach.

    Speaker 19

    dr inż. Aleksandra Wiśniewska, prof. PG

    Modele Edukacji Spersonalizowanej - trendy, wyzwania i kierunki rozwoju

    Prodziekan ds. kształcenia, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa, Politechnika Gdańska

    Dr inż. Aleksandra Wiśniewska, prof. PG, pełni funkcję prodziekana ds. kształcenia na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Specjalizuje się w inżynierii produkcji, zarządzaniu jakością i optymalizacji procesów w duchu Lean Management. Jej działalność naukowa i dydaktyczna koncentruje się na cyfrowej transformacji przemysłu, doskonaleniu systemów produkcyjnych oraz wykorzystaniu nowych technologii w edukacji inżynierskiej.

    Jest członkiem Senackiej Komisji ds. Kształcenia i zespołów wydziałowych odpowiedzialnych za innowacje dydaktyczne oraz rozwój e-nauczania. Aktywnie współpracuje z przemysłem, wspiera studentów w realizacji projektów badawczych oraz opiekuje się kołem naukowym LeanTech.

    Pełni funkcję wiceprzewodniczącej Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz należy do Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego i Polskiego Towarzystwa Zarządzania Innowacjami.

    Promuje ideę odpowiedzialnej i zrównoważonej inżynierii, rozwijając kształcenie oparte na praktyce, współpracy z przemysłem i wspieraniu kompetencji przyszłości wśród młodych inżynierów.

    Speaker 20

    Petro Drozd, PhD, Associate Professor

    Digital educational environment: from tool to management system.

    Deputy Head of the Educational Department.

    2022 – National University of Life Resources and Environmental Sciences of Ukraine, Master of Management; 2003 – National Agrarian University, Pedagogical Engineer Candidate of Historical Sciences (07.00.07 – History of Science and Technology)

    Speaker 21

    Yaroslav Rudyk, PhD, Associate Professor

    Principles of information support for scientific and pedagogical workers at life sciences universities.

    W latach 2001–2002 studiował na Wydziale Pedagogicznym Narodowego Uniwersytetu Rolniczego na kierunku „Kształcenie zawodowe” i uzyskał kwalifikacje inżyniera-pedagoga. W 2002 roku rozpoczął studia doktoranckie w Narodowym Uniwersytecie Rolniczym na kierunku „Teoria i metodyka kształcenia zawodowego”, które pomyślnie ukończył w październiku 2005 roku. Tematem rozprawy kandydackiej w zakresie nauk pedagogicznych była „Organizacyjne formy udzielania przez uczelnie wyższe dodatkowych usług edukacyjnych uzdolnionym studentom” w specjalności 13.00.04 - Teoria i metodyka kształcenia zawodowego.

    Obszary działalności naukowej obejmują: opracowywanie podejść do testowej kontroli wiedzy i wykorzystania systemów informacyjnych do monitorowania osiągnięć edukacyjnych, badanie dydaktyczno-metodycznych podstaw pracy z uzdolnionymi uczniami i studentami. W dorobku naukowym znajdują się również prace dotyczące tworzenia efektywnych systemów rankingowych, ilościowych i jakościowych kryteriów oceny jakości kształcenia oraz budowania wewnętrznych systemów zapewniania jakości w szkołach wyższych.

    Speaker 22

    dr Tomasz Gładysz

    Jak zmierzyć poziom cyfryzacji uczelni?

    dr Tomasz Gładysz interesuje się badaniami w obszarze wirtualizacji uczelni, zdalnego nauczania oraz organizacji i zarządzania systemem szkolnictwa wyższego. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Posiada tytuł magistra zarządzania oraz magistra informatyki, absolwent studiów MBA na Wydziale Informatyki i Zarządzania Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ukończył podyplomowe studia z zakresu organizacji i zarządzania oświatą oraz liczne kursy i szkolenia z e‑learningu, administracji sieci i integracji technologii informacyjnych w dydaktyce.

    Autor i współautor kilkunastu artykułów naukowych i wystąpień konferencyjnych dotyczących pozyskiwania wiedzy z baz danych, oceny w systemach zdalnego nauczania i zastosowań technologii informacyjnych w nauczaniu. Doświadczenie akademickie zdobywał jako asystent w Katedrze Systemów Sztucznej Inteligencji oraz Katedrze Zarządzania Informacją i Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także jako adiunkt i następnie profesor we Wrocławskiej Akademii Biznesu.

    Łączy działalność naukową z praktyką edukacyjną i gospodarczą – był twórcą i właścicielem Policealnego Studium Językowo‑Komputerowego. Obecnie związany zawodowo z Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w nauce, edukacji i biznesie, dr Tomasz Gładysz łączy perspektywę akademicką z praktyką zarządzania i wdrażania innowacji w szkolnictwie wyższym.

    Speaker 23

    dr Yash Chawla

    Debata - Cyfrowa uczelnia, ludzki wymiar: dostępność, rzetelność i odpowiedzialność w erze AI

    Founder and Director - CRAFT (Collaboratory for Responsible and Future Technologies)
    Deputy Head - Department of Computational Social Science, Wroclaw University of Science and Technology

    Badania, dydaktyka i działalność doradcza dr. Chawli koncentrują się na wpływie technologii DeepTech i zrównoważonych innowacji na społeczeństwo. Otrzymał on wiele wyróżnień, takich jak Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, Interstudent 2021 i wiele innych. Kieruje projektami dotyczącymi gospodarki o obiegu zamkniętym, takimi jak MoSAic, i uczestniczy w innych szeroko zakrojonych inicjatywach europejskich i doradczych. Zawsze jest otwarty na rozmowy o potencjalnej współpracy z osobami o podobnych zainteresowaniach.

    Speaker 24

    dr hab., prof. Svitlana Kharchenko

    Społeczność akademicka jako dostawca stabilności językowej w erze sztucznej inteligencji.

    Doktor nauk, profesor, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Językowej, Wydział Nauk Humanistycznych i Pedagogiki, Narodowy Uniwersytet Przyrody i Nauk o Środowisku Ukrainy. Członek Narodowego Związku Dziennikarzy Ukrainy, ekspert Narodowej Agencji ds. Zapewnienia Jakości Szkolnictwa Wyższego, egzaminator Narodowej Komisji ds. Państwowych Standardów Językowych, ekspert w konkursach na prace i projekty naukowe, naukowo-techniczne finansowane ze środków instrumentu pomocy zewnętrznej Unii Europejskiej na rzecz realizacji zobowiązań Ukrainy w ramach Programu Ramowego Unii Europejskiej w zakresie badań naukowych i innowacji „Horyzont 2020”.

    Profesor S. Kharchenko jest czołową ekspertką w dziedzinie dziennikarstwa, komunikacji językowej i składni z wyraźnym naciskiem na zastosowania. Zajmuje się problematyką gramatyki ukraińskiej, psycho- i socjolingwistyki, językiem mediów, dziennikarstwem środowiskowym, a także zagadnieniami związanymi z tekstami cyfrowymi i sztuczną inteligencją. Jej praca naukowa łączy akademicką wiedzę językoznawczą z projektami zorientowanymi na praktykę. Jest autorką lub współautorką ponad 140 publikacji naukowych i dydaktycznych z zakresu filologii i dziennikarstwa, a także edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Prowadząc badania do rozprawy doktorskiej, jako pierwsza w językoznawstwie ukraińskim, podjęła kompleksowe badania nad kształtowaniem się norm składniowych w ukraińskim języku literackim. Profesor S. Kharchenko koordynuje prace naukowe Wydziału Humanistyki i Pedagogiki Narodowego Uniwersytetu Nauk o Życiu i Środowisku Ukrainy. Jest zastępcą redaktora naczelnego czasopisma naukowego „International Philological Journal”.